måndag 29 november 2010

väntrummet till fängelset...

Det låter lite hemskt... men det var nog det värsta väntrum jag varit inne i ...
Porttel för att få komma in... sen var det ett väntrum med två blåa soffor med lite färggranna kuddar.... två små runda bord o en byrp med te o kaffe på...
Låter inte så pjåkigt kanske ... men efter det var det bara låsta dörrar.... å dår var ganska många....
Konstig känsla där inne bara....
Vi hörde ett lås vridas om o två vitklädda kvinnor kommer o presenterar sig...
De låser upp nästa dörr o där är ett samtals / undersökningsrum....

De frågar en massa om våra familjer, sjukdommar mm  för att kunna göra ett litet "träd"
Frågar en massa om graviditeten - tryck fostervattenmm mm ... en massa frågor kring UL vi gjorde.... det var ju en del... för att hon var liten första gången... ingen synlig magsäck andra gången o så var det när hon låg i säte med.... om jag var sjuk nder denna tiden osv....
Inte alltid så lätt att komma ihåg allt detta.... vilken vecka hände vad...?

Nu är det väl så att denna ena läkare tycker att det ser ut som om hon har Robinow... ett syndrom som har småväxt somm ett symtom... men eftersom hon följer sin kurva kanske det inte blir så slående....
Mycket är om o kanske...
Vi ska i alla fall ha en remiss för att kolla nkurarna sen... det var ett vanligt fel...
Kanske oxå konsultera en kirurg...?
Vi ska ju till vår läkare på avd 17 här i början på januari... då får vi väl se vad de säger....

Först i tur står Sahlgrenskas "förfrågan till vårt landsting om att skicka iväg nya prover...
De hamnade visst nog utomlands...
Det borde väl inte LTH säga nåt emot....?
Efter det var skickat junde det ta mellan 3-6 MÅNADER!!!
Jag kommer att räkna med att det tar minst 8 :-/
Så sådär någon gång efter hennes ett årsdag kanske vi vet en smula mer...

När jag tänker på det så visst blir man lessen... skulle ljuga om jag inte sa det... men HON ÄR FRISK ...
Om hon blir en meter 1,30 1,50 eller 1,80... spelar det egentligen nån roll...
Det  kan väl bli tufft emellan åt men det är troligen mest värdsliga, praktiska ting.... de går oftast att lösa...
Jag om ågon borde väl veta det som knappt ser men LEVER ändå ;-)
Problem under vägen får man lösa.....

Nu ska jag ställa in mig på att det *R Robinow... o läsa det lilla som finns... maila lite till USA... på nåt sätt förbereda sig lite.... o om det inte är det så är det ju bara positivt....
Jag vet inte hur läsbart detta blev... men just nu orkar jag inte korr'a

kram....

Ps; vill bara säga att oavsett vad är min lilla trollunge den sötaste intelligentaste roligaste ungen som finns...
Hon är en av mina små sessor :-D
Å jag älskar henne såååå mycket.
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

3 kommentarer:

  1. Hon är så söt o fin och duger precis som hon är kram

    SvaraRadera
  2. Klart att hon är din / er lilla prinsessa... Kramar till er alla

    SvaraRadera
  3. Ha, ha... jag har ju inte fattat att du har en egn liten blogghörna. Snacka om att jag är knäppis ;)
    Här ska jag oxå bli flitig läsare :)
    Kramisar!!!

    SvaraRadera