lördag 27 november 2010

Lördag- Vatten vatten bara vanligt vatten...

Imorse skulle mamma o Jojo få sova lite... eftersom jag ALLTID... nästan i alla fall, väcker Josephine på mornarna vid 7...
Jag o pappa smög ner och fixade välling...
Men mamma o lillasyster sov inte så himla mycket längre....
Mamma tog kort på min morronfrissa :-/

Sen käkade vi frukost...
Jojo fick vanlig havregrynsgröt... mamma mixade grynen så då var det bara att blanda med kokande vatten :-D
Jojo fick lite gott mos i för som ni vet smakar inte ren havregrynsgröt särskillt mycket :-/
Jag o mamma gjorde ju nytt igår som var gjort på torkade aprikoser, russin o en halv banan som jag inte åt upp... frukterna hade legat i vattenbad över natten :-D
Jag fick oxå en liten skål med lite mos... det e ju lördag ju :-D

Vi åkte in till syan för att handla lite...
Vi släppte av mamma o Jojo som började i mataffären.. jag o pappa åkte till Biltema.
Mär vi kom hem åt vi lite korv, stekt ägg o macka... med massa ketchup till korven såklart :-D

Jojo fick bada i baljan på diskbänken sen...
Hon AVSKYR att bada o skriker heeeeela tiden.
Men mamma fick tvättat hennes hår o tår o pappa tog lite kort på argbiggan...

Efter badet är all ljuvligt...


Vi busade lite :-D


Vi bar upp baljan sen så att jag oxå fick bada...
Jag ÄLSKAR att bada, men mamma säger att jag var likadan som Jojo när jag var liten...
Än finns det hopp för min lilla syster.

Pappa följde med mig upp o mamma nattade Jojo nere....
Sov så gott.

Idag somnade Jojo gott efter ett tag... så skönt.
Så när kl var 20 så sov båda små :-D ... o lillskrutt sover faktiskt fortfarande... med bara ett litet gny....
Hon har ätit mycket bättre idag med så sjukligheterna kanske försvinner nu... o tanden har ju spruckit igenom så den ska väl inte ställa till med för mycket  längre den heller...
Lagom frisk till vaccinet på måndag alltså :-/
Loppan vaknade av elak dröm ikväll med stackarn.. men som vanligt somnar hon om rätt så snabbt :-)

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar